۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۳۱

گواهی:

پدافند غیر عامل با هدف افزایش بازدارندگی انجام می گیرد

پدافند غیر عامل با هدف افزایش بازدارندگی انجام می گیرد

زنجان -خبرگزاری مهر: معاون فنی ،نظارت و کنترل طرح های سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل با هدف افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری انجام می گیرد، گفت: در این راستا باید پدافند غیر عامل بیش از گذشته مورد توجه جامعه مهندسان فنی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج گواهی در جمع خبرنگاران افزود:در دهه گذشته ماهیت تهدید کشورها به دلیل برخورداری از فناوری ها و تکنولوژی مدرن دچار تعییر و تحولاتی اساسی شده است.

وی یادآورشد: جنگ کنونی از افروزی صرف نظامی به جنگ های نیمه سخت، نرم و پدافند غیر عامل تقسیم بندی شده است.

 معاون فنی، نظارت و کنترل طرح های سازمان پدافند غیر عامل کشورگفت: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه اطلاق می شود که دفاع در این حوزه مبتنی بر به کار گیری تسلحیات و فناوری های به روز است.

گواهی تاکید کرد: در سند چشم انداز و سیاست های کلی و قانون برنامه پنجم توسعه تکالیف و وظایف ویژه ای در تخصص های مختلف به ویژه گروه مهندسان فنی لحاظ کرده است.

وی یادآورشد: هم اکنون به لحاظ موقعیت خاص و استراتژیک زیرساخت های مهمی در حوزه های گوناگون در کشور اجرا و احداث می شود که جامعه مهندسی نقش برجسته ای در تامین ایمنی لازم و به حداقل رساندن کاهش خطرات ناشی از آن دارند.

معاون فنی، نظارت و کنترل طرح های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری و تسهیل مدیریت بحران از جمله محورهای فعالیتی سازمان پدافند غیر عامل است.

گواهی در ادامه تصریح: ارتقای پایداری ملی در برابر تهدیدات دشمن در علوم فنی و مهندسی، علوم هسته ای، پزشکی، زیستی و انسانی برخی مراکز حساس و حیاتی مانند نیروگاه، سایت های هسته ای، شریان های راهی، سدها در پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بر این اساس 13 استان حیاتی کشور در حوزه پدافند غیر عامل شناسایی شده که استان زنجان نیز در زمره آنها قرار دارد.

معاون فنی، نظارت و کنترل طرح های سازمان پدافند غیر عامل کشور یادآورشد: سازمان نظام مهندسی از عملکرد موفقی برخوردار است و می تواند در پدافند غیرعامل نقش مهم و برجسته ای ایفا کند که بر این اساس فعالیتهای خود را در این استانها به طور جدی پیگیری می کند.

گواهی گفت: برای مقابله با حملات سایبری و بیو تروریستی دشمنان این سازمان نیروهای متخصص و مجرب در حوزه پدافند غیر عامل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تربیت می کند.

کد خبر 2165194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha